DSLR های حرفه ای ، عکاسان حرفه ای
۹ تیر ۱۳۹۳ ۰۲:۳۳
با این ذهنیت ، ما اخیرا نشستی با دوعکاس حرفه ای از کارمندان سیاتل تایمز داشتیم تا با تجربیات آنها در استفاده روزمره از این دوربین ها آشنا شویم . Dean Rutz ، از زمانی که EOS 1D X ارائه شد از این دوربین کانن استفاده می کند . John Lok بصورت حرفه ای با دوربین D3s نیکون عکاسی می کند .DSLR های حرفه ای ، عکاسان حرفه ای با این ذهنیت ، ما اخیرا نشستی با دوعکاس حرفه ای از کارمندان سیاتل تایمز داشتیم تا با تجربیات آنها در استفاده روزمره از این دوربین ها آشنا شویم . Dean Rutz ، از زمانی که EOS 1D X ارائه شد از این دوربین کانن استفاده می کند . John Lok بصورت حرفه ای با دوربین D3s نیکون عکاسی می کند .در این مصاحبه ، هر دو نفر تجربیاتشان از عکاسی با جدیدترین دوربین های حرفه ای کانن و نیکون را در اختیار ما قرار می دهند . چطور وارد دنیای عکاسی و عکاسی خبری شدید ؟ Dean Rutz : پدر من در تمام عمرش در Chicago Tribune کار می کرد . او مدیر مسئول روزنامه بود و هر روز صبح دو یا سه روزنامه روی نیمکت آشپزخانه می خواند ، بنابراین روزنامه ها چیزهایی بودند که همیشه توجه من را به خودشان جلب می کردند . به همین خاطر ، علاقه من به عکاسی همیشه با عکس خبری مرتبط بود . من روزنامه نگاری را از سن 14 سالگی آغاز کردم . در ابتدا از وقایع ورزشی دبیرستان برای یک روزنامه محلی عکاسی می کردم . مسئولین روزنامه علاقه زیادی به عکس ها داشتند بطوریکه برای هرعکس از هر چیزی $25 پرداخت می کردند . در سیاتل تایمز به مدت 10 سال ویرایشگر عکس بودم . در صورت نیاز برای روزنامه هم عکاسی می کردم ، اما در 1992 به المپیک بارسلونا اعزام شدم و در آنجا شیفته واقعی تماشای ورزش شدم . از آنجا بود که خودم را تقریبا بصورت تمام وقت وقف عکاسی ورزشی کردم ، در حالی که هنوز به عنوان ویرایشگر عکس مشغول به کار بودم . از 1998 به بعد کار در روزنامه را رها کردم و عکاسی تمام وقت را ادامه دادم . John Lok : من دانشجوی دوره لیسانس بودم و کارهای اجتماعی انجام می دادم . هنگامی که 28 ساله بودم استعداد عکاسی را در خودم کشف کردم . این اتفاق زمانی افتاد که تعطیلات آخر هفته را در خانه پسر عمویم در کانادا می گذراندم . او عکاسی را بعنوان سرگرمی انجام می داد . ما به یک پارک محلی رفتیم و من با دوربین او شروع به عکاسی از چیزهای معمولی مانند گل ها و اردک ها کردم . بعد ها ما عکس ها را از لابراتوار گرفتیم و .... نمی توانم واقعا توصیف کنم اما من عاشق عکاسی شده بودم . اطلاعات درباره پروسه عکاسی جرقه ای را در من بوجود آورد .من به خانه ام در سیاتل بازگشتم و درباره اینکه چطور میتوانم یک عکاس شوم تحقیق کردم . به دنبال مدارسی گشتم که عکاسی خبری را آموزش می دادند و در آخر کارم را ترک کردم و در دانشگاه Western Kentucky درBowling Green, Kentucky مشغول به تحصیل شدم . یک ماه قبل از فارغ التحصیل شدنم در سیاتل تایمز به عنوان عکاس مشغول به کار شدم . یک سال بعد به عنوان کارمند رسمی در آنجا استخدام شدم . این مربوط به ده سال قبل است .به عنوان عکاسان حرفه ای ، نیازهای ضروری دوربین شما چیست ؟ JL : من نمی توانم هیچگونه تاخیری را واکنش شاتر یا عملکرد AF داشته باشم . من به عکاسی با حداکثر سرعت ممکن نیاز داردم . من به فیلمبرداری 1080p نیاز دارم . من به بدنه بسیار محکم نیاز دارم که اگر آن را به جایی کوبیدم نشکند و البته بدنه به عنوان بخشی از سیستم است که لنزها و لوازم جانبی را در بر می گیرد . نیکون و کانن در اینجا بی نظیرند . DR : مثل John ، اولویت اول من پاسخدهی شاتر است . هنگامی که دکمه را فشار می دهید ، سریعا پاسخ دهد ! 1D Mark III کمی تاخیر دارد اما 1D X بمحض فشردن دکمه عکس می گیرد که برای عکاسی ورزشی بسیار مناسب است .کیفیت عکس بسیار مناسب است . با 1D X I می توان عکس را بدون از دست دادن کیفیت کراپ کرد که برای عکاسی ورزشی فوق العاده است ، من کسی را نمی شناسم که بتواند همیشه عکس های کراپ نشده را چاپ کند ( با خنده ) . ما تاخیرهای زیاد 1D Mark III و مدلهای قدیمی تر را دیدیم . 7D بعد از آپدیت فریمور خیلی بهبود پیدا کرد . اما 1D X ، با سه پردازشگر ، بسیار سریعتر است بطوریکه در همه ماموریت های ورزشی از این دوربین استفاده می کنم . من می توانم کم نوری را جبران کنم و هنگام عکاسی در میدان مسابقه مجبور نیستم درمورد بالانس غیر عادی رنگ نگران باشم . و دو جای کارت امکان ذخیره JPEG ها را برای موقعیت های بحرانی که مجبورم از iPad یا iPhone برای ارسال عکس ها استفاده کنم ، فراهم می کند . آیا قابلیت فیلمبرداری با DSLR نقش شما به عنوان عکاس خبری را تغییر داده است ؟ JL : بله . امروزه درخواست زیادی برای ساخت ویدئو کلیپ برای اخبار به ما می شود . من مجبور نیستم زیاد وارد این عرصه شوم اما گهگاهی این کار را نیز انجام می دهم . DR : عکاسی ورزشی کمی متفاوت است زیرا فدراسیون ها بر روی عکس ها کنترل دارند . NFL یک نمونه کلاسیک است . شما می توانید بصورت آنلاین فقط ویدئو های 45 ثانیه ای را پست کنید . این تمام چیزی است که شما می گیرید و برای اولین 24 ساعت بعد از مسابقه است . سپس مجبورید برای حدود 10 ساعت آن را بردارید . بنابراین برای ماموریت های ورزشی اصلا به صرفه نیست .دید گاهها و عقاید مطرح شده در این مقاله مربوط به نویسنده است و الزاما انعکاسی از دیدگاه ها و عقاید dpreview.com یا شرکت های وابسته نیست .