هر دو تولید کننده اظهار کرده اند که این دوربین ها به طور مساوی به منظور جذب عکاسان و فیلمبرداران ساخته شده اند. هر دو دوربین از نظر عسکبرداری از قابلیت های معمول و قابل قبولی برخوردارند اما قابلیت های مربوط به فیلمبرداری ارتقایافته تر اند. بنابراین انتظار داریم که بتوانیم هر دو را به طور یکسان مورد قضاوت قرار دهیم. دوربین سونی به دلیل حسگر بزرگتر و قیمت بالاترش باید عملکرد بهتری از خود نشان دهد اما می توان گفت نیازهای طیف کاربران هر دو دوربین از این جنبه نسبتاً مشابه است. هم اکنون حدود شش سال از ورود دوربین های حرفه ای مجهز به فیلمبرداری HD می گذرد و اگرچه این قابلیت در ابتدا صرفاً به دلیل اینکه امکانش برای تولید کننده محیا بود به دوربین ها اضافه شد، هم اکنون برای تعداد رو به افزایشی از کاربران استفاده ی اصلی را دارد. حتی دوربین هایی مانند 5D Mark II کانن با در اختیار قرار دادن امکانات فیلمبرداری در دست عکاسان، الهام بخش آنها در فراتر رفتن از عکس های تک بوده اند. البته در حال حاضر اکثریت دوربین های جدید بدون آینه و دوربین های حرفه ای امکانات فیلمبرداری فوق العاده ای را ارائه نمی دهند. قابلیت فیلمبرداری در اکثر دوربین ها دیده می شود اما حتی در دوربین هایی که میزان کنترل دستی تنظیمات تا حد زیادی بالاست، امکاناتی نظیر نقطه اوج فوکوس و یا نورسنجی Zebra که سالها در دوربین های فیلمبرداری وجود داشت دیده نمی شود. این کمبود در دوربین هایی نظیر 5D Mark II کانن و D800 نیکون که گفته می شود از نظر فیلمبرداری بسیار ارتقا یافته اند هم دیده نمی شود. کانن با دوربین 5D Mark III همچنان سعی در بالا بردن سطح فیلمبرداری داشته اما اتفاقی که افتاده این است که کیفیت فیلمبرداری بالا رفته نه امکانات مربوط به پشتیبانی آن. GH4 پاناسونیک و 7S سونی هر دو این کمبودها را جبران کرده و دارای نقطه اوج فوکوس و نورسنجی Zebra هستند. این دو دوربین همچنین دارای امکانات جانبی دیگری هستند که امکان ضبط صدای استانداری صنعتی و اتصالات ویدئویی را فراهم می کند. نقطه ضعف دیگری که در دوربین های حرفه ای با فیلمبرداری HD دیده میشود این است که آنها معمولاً با نمونه قرار دادن چند خط افقی از حسگر فیلمی با رزولوشن پایین تهیه می کنند. این عمل به پایین آمدن رزولوشن عمودی در فیلم منتهی می شود و احتمال اختلال رنگی به صورت نواری پیش می آید. HG4 و a7S این نقص را برطرف کرده و هر دو قادر به بازخوانی حداقل 4K از فضای حسگر در 30 فریم در ثانیه هستند. این دو دوربین از نظر فیلمبرداری پیشرفت های عمده ای داشته اند اما این به این معنی نیست که امکانات عکسبرداری را در ازای این پیشرفت ها از دست داده باشند. جالب اینجاست که سونی همان امکانات و تنظیمات دو دوربین a7 و a7R را در این دوربین قرار داده و فوکوس اتوماتیک GH4 نیز نسبت به مدل قبلی اش بهبود یافته است. در جدول زیر دو دوربین دیجیتال عکاسی Alpha 7S سونی و Lumix DMC-GH4 پاناسونیک را مقایسه می کنیم: Panasonic Lumix DMC-GH4 Sony Alpha 7S نوع حسگر Four Thirds Full Frame اندازه حسگر (میلیمتر مربع) 225 847 ماونت لنز Micro four thirds Sony E رزولوشن تصویر 16 مگاپیکسل 12.2 مگاپیکسل بالاترین رزولوشن فیلم Cinema 4K Full HD بالاترین رزولوشن فیلم با ضبط کننده خارجی Cinema 4K,10-bit 4K, 8-bit رزولوشن چشمی الکترونیک 2.36 میلیون نقطه 2.36 میلیون نقطه رزولوشن صفحه نمایش 1.04 میلیون نقطه 0.92 میلیون نقطه تعداد حلقه های کنترل 3 3 دکمه های قابل تنظیم 5 به علاوه 5 دکمه روی صفحه 9 عمر باتری 500 شات 380 شات ابعاد 84*93*133 میلیمتر 48*94*127 میلیمتر وزن 560 گرم 489 گرم قیمت 1699 دلار، 1299 پوند، 1499 یورو 2499 دلار، 2099 پوند، 2399 یورو